fredag 11 januari 2013

Gandalf var också arg och singel

"Där fick jag veta att [Bilbo] aldrig gift sig. Jag fann den saken litet egendomlig men anade mig till orsaken; och det skäl jag misstänkte var inte det som de flesta av hoberna anförde när vi talades vid: att han redan tidigt hade blivit lämnad ensam i mycket goda omständigheter och fått bli sin egen herre. Nej, jag misstänkte att han föredragit att förbli 'obunden' av någon djupt liggande orsak som han inte själv var medveten om - eller inte ville erkänna, eftersom den oroade honom själv. Ändå ville han innerst vara fri och i stånd att ge sig iväg när en möjlighet yppade sig eller när han lyckats båda upp tillräckligt med mod." 
- Gandalf, Sagor från Midgård (JRR Tolkien)
Det är helt okej att vara singel för att kunna göra såhär någon dag:


Inga kommentarer: