lördag 2 oktober 2010

Skare va så bra att dela säng med nån inatt?

Nyligen hade jag det trevliga nöjet att få dela säng med en annan person. Och jag tänker inte sitta och ljuga - sånt är ju faktiskt väldigt mysigt. Kanske är det till och med så att det är extra mysigt när man är singel.

För jag FATTAR inte hur folk kan påstå att de verkligen saknar det. Det konstiga är att det är mest olyckliga singlar som klagar på det, de par jag pratat med verkar allihop tycka att en av grejerna de saknar mest med singellivet är att få sova själv.

Min bror och hans flickvän är ett exempel på det. En gång i tiden hade han en smal säng som var helt värdelös att sova i (en loftsäng med ungefär 50 cm från madrass till taket), så han sov hela tiden på soffan. Trängde han och hans flickvän ihop sig på soffan när de sov över? Nä, en la sig på en madrass på golvet och en på soffan.

Så, för er som faktiskt saknar att dela säng med någon, påminn er själva om att det endast är trevligt i små doser. I längden kommer det bara att sluta med att man drömmer sig tillbaka till den härliga tiden då man fick sova själv, och uppskattade man inte det ordentligt kommer man nog vara mer än lovligt bitter!

För allvarligt talat, att varenda natt ha en person bredvid som väcker en genom att röra på sig, vara för varm, för kall, för ivägen är fan inte värt det när man kan ha hela 110 cm att breda ut sig på själv. Så därför - singlar! - bred ut er ordentligt ikväll och känn er jävligt nöjda.

2 kommentarer:

Emma sa...

Att sova själv är så jäkla niiice. >:D

För övrigt tycker jag att den här artikeln är ett toppenexempel på varför det är bra att vara singel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7947068.ab

Först fastnar man i ett hål flera hundra meter under marken. Sedan ska man deala med two women scorned?! Hade Yonny varit singel hade han sluppit åtminstone det sistnämnda. Fast nu är ju Yonny ett otroget svin och förtjänar vad han får.

Ell sa...

HAHAHA, ja!

Faaast jag har hört att det där bara är Aftonbladet-varianten. "Älskarinnan" är egentligen hans sambo som han bott med i fem år, och frun är han bara gift med på pappar eftersom skilsmässa är jättedyrt i Chile. Så frun kände nog till "Älskarinnan" och vill mest casha in på pengarna som ska delas ut till familjerna.