fredag 26 november 2010

Musik

Jag får ofta kritik på att vi uppdaterar dåligt här, så jag ska försöka skriva ner mina idéer så fort jag får dem istället för att låta dem mogna och försvinna. :P

En sak jag tänkt på är att många låtar skulle vara så mycket bättre om man bara ändrade ett eller två ord i titeln. Som exempel kan vi ta Kansas låt "Questions of my childhood" (som kanske inte så många hört, men wtf). Det som är fetstilt och med stora bokstäver är alltså min ändring som gör raden bättre.
I don't need to face a world of disillusion
I've come to one conclusion that I know you know is true
In the game of silent searching the cost of love is rising
And I'm just now realizing I'd be better of withOUT you
Tre bokstäver extra och vi får en helt annan låt! Och som singel skulle jag säga att det här stämmer mycket bättre också. :P

Jag kommer säkert att komma på fler exempel, men den här har skramlat runt i mitt huvud tillräckligt länge nu!

2 kommentarer:

Svedski sa...

Jag ser inget fetstilt...

Ell sa...

Det syns av någon anledning bara när man redigerar! Jag fick göra det med stora bokstäver istället. :P