torsdag 8 april 2010

Jag är inte rädd

Den vanligaste frågan jag och Elin fått sen vi började prata om arga singelklubben är utan tvekan "så hur blir man nöjd med sitt singelliv då?". Och jag säger inte ens det för att få en cool inledning på ett blogginlägg, folk frågar oss faktiskt det hela tiden!

Så jag tänkte att jag skulle försöka ge lite tips på hur man ska göra för att vakna varje morgon och vara kär i sitt liv (beatnik rule #4).

Till att börja med måste du inse att du inte alltid kan vara i en relation. Vi känner väl alla de där typerna som kastar sig in i förhållande efter förhållande - och hur länge håller de? Sällan särskilt länge, för de tar alltid första "bästa" eftersom de är LIVRÄDDA för att vara ensamma.

Var inte det. Det är inte schysst mot en eventuell partner att hänga upp all sin lycka på att den inte gör slut med en. Var inte ihop med någon du inte skulle klara dig utan helt enkelt (och nu menar jag inte att man inte får vara ledsen om det tar slut, men om hela din framtida lycka hänger på en person så är det nog bättre att lära sig att vara lycklig som singel först).

Ta en vän till mig som exempel. Hon träffade sin pojkvän precis när hon började prata om hur hon skulle riktigt njuta av sitt singelliv, vilket hon gjorde ett tag också innan hon blev ihop med honom. När hon blev det så gjorde hon alltså en riktig uppoffring när hon gav upp sitt fantastiska singelliv, men uppenbarligen var den här killen värd det. Och det kanske är anledningen till att de fortfarande hänger ihop liksom!

Så vad har det här att göra med att vara singel? Det hela är mycket enkelt: om du inte kan vara nöjd med ditt liv som singel, tror du verkligen att du kommer vara så mycket lyckligare i ett förhållande?

(Jag ska blogga mer om det här ämnet, med lite mer uppmuntrande tips, men det här känns som en viktig grej att börja med.)

Inga kommentarer: