torsdag 23 december 2010

God jul

Att det är jobbigt att vara singel "during the holidays" är ju en gammal klassisk filmklyscha, och jag måste ju erkänna att den är så himla sann. Jag har verkligen känt de senaste dagarna att det är OERHÖRT jobbigt att vara singel nu, och jag vet inte huur jag står ut.

Oh, wait, just det, haha, jag skojade ju bara! Min humor är fantastisk.

Seriöst, skulle det vara jobbigt, eller? Jag vet, man ska ju spendera julen med de man älskar, och visst, har man en partner så hör väl den dit, men än sen? Spelar det någon roll vem man firar jul med så länge man kan chilla lite, käka god mat, och få schyssta presenter?

För en gångs skull tänker jag inte säga att det är bättre att vara singel (även om det såklart alltid är det), för det ska liksom inte spela någon roll i såna här sammanhang. Så länge man har någon att fira med, spelar det någon roll om man bildar par med den eller inte?

I think not. Så därför kan jag inte påstå att det skulle vara jävligare än vanliga tider på året. Vad som gör det jobbigt, om jag får gissa, är snarare alla hundra, dryga kommentarer man kommer att få stå ut med. "Varför har inte duuuu pojkvän?" frågar den där jobbiga fastern och man vill ju svara "därför att jag inte nöjer mig med en total loser som du gjort!", men för julfridens skulle håller man tyst.

Håll huvudet högt i år, singlar! Mumla inget ursäktande om att du bara inte har det, utan se personen i ögonen och säg som det är: du vill inte ha någon jäkla partner som hindrar dig från att leva ditt fantastiska liv precis som du vill, och varför skulle du? Livet är kort, och delar man det på två hinner man ju för fasen bara leva hälften så mycket som man vill (enkel matte där, you know! ;).

Sen kan du öppna din episka present till dig själv och skratta gott när din faster för fjärde året i rad får en scarf av sin partner.

God jul!

Inga kommentarer: